Nabídka služeb

Zájemce si může sjednat tyto úkony:

POMOC PŘI ZVLÁDÁNÍ BĚŽNÝCH ÚKONŮ PÉČE O VLASTNÍ OSOBU:

  1. Pomoc a podpora při podávání jídla a pití

    Úkon obsahuje tyto činnosti: pomoc s přeložením jídla na talíř a nalitím nápojů, s nachystáním příborů a nádobí, pomoc s vložením potravin/pití do úst uživatele, nabrání např. posledních soust na talíři, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem (např. přenášení hrnku s horkým čajem), monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

  2. Pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek

    Úkon obsahuje tyto činnosti: pomoc při výběru oblečení podle počasí a účelu, příprava vhodného oblečení, monitorování správného vrstvení jednotlivých kusů oblečení, přidržení oděvu při samostatném oblékání uživatele nebo jeho kompletním oblečení či svlečení, pomoc při rozepínání knoflíků, zipů, odstranění/aplikace hygienických vložek nebo kalhotek, zavázání tkaniček, pomoc při nasazení nebo upnutí protézy, ortézy, monitorování čistoty oblečení, vložek či kalhotek na uživateli a upravenosti uživatele, čištění obuvi, monitorování dostatečnosti zásob čistého prádla v domácnosti uživatele, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

  3. Pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru

    Úkon obsahuje tyto činnosti: sdělování informací a pokynů pro správný a bezpečný pohyb a orientaci v domácnosti uživatele – vysvětlení uživateli, kde se nachází, nasměrování uživatele správným směrem, upozornění na práh nebo schod, otevírání nebo zavírání dveří, použití schodolezu, doprovod uživatele na místo, které hledá, jištění nebo přidržení uživatele při pohybu/chůzi, překonání bariéry, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem (např. při výstupu z vany, přechodu přes práh), monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

  4. Pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík

    Úkon obsahuje tyto činnosti: polohování uživatele, přistavení/odstavení židle, přesun uživatele k/na lůžko, vozík, chodítko, přidržení a odlehčení uživatele, pomoc uživateli se změnou jeho polohy na lůžku, křesle, židli atd., manipulace se zvedákem, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.
    POMOC PŘI OSOBNÍ HYGIENĚ NEBO POSKYTNUTÍ PODMÍNEK PRO OSOBNÍ HYGIENU:

POMOC PŘI OSOBNÍ HYGIENĚ NEBO POSKYTNUTÍ PODMÍNEK PRO OSOBNÍ HYGIENU:

  1. Pomoc při úkonech osobní hygieny

    Úkon obsahuje tyto činnosti:příprava a úklid všech k úkonu potřebných pomůcek a prostředků, podsunutí/odstranění podložky pod ležícího uživatele, vložení/odstranění protiskluzové podložky, napuštění vany/nádoby na mytí, omytí celého těla, nepřeje-li si uživatel jinak (např. omýt intimní místa sám), polohování uživatele při mytí a osušování, holení, čištění zubů (klasickým kartáčkem, mezizubním kartáčkem, zubní nití) a vypláchnutí úst, aplikace fixních gelů (na protézy), osušení těla, ošetření pokožky tělovým krémem či mastí, použití deodorantu, pomoc při vysmrkání, čištění uší, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem, monitorování čistoty a upravenosti uživatele, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

  2. Pomoc při základní péči o vlasy a nehty

    Úkon obsahuje tyto činnosti: mytí, sušení a česání, aplikace tužidla, laku na vlasy, suchého šamponu včetně přípravy a úklidu všech pomůcek a prostředků k tomu potřebných (např. šampon, ručník, fén), monitorování čistoty a úpravy vlasů uživatele, natočení vlasů na natáčky, monitorování přiměřenosti správnosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem, podložení končetiny podložkou, zastřižení nehtů na rukou, nohou, zapilování včetně přípravy a úklidu všech pomůcek a prostředků k tomu potřebných, monitorování čistoty a úpravy nehtů uživatele, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

  3. Pomoc při použití WC

    Úkon obsahuje tyto činnosti: pomoc při použití klosetu, pomoc při použití toaletní židle, podložní mísy nebo močové lahve, přesun uživatele k/na toaletní židli, pomoc se stažením prádla a odstraněním vložky nebo hygienických kalhotek, očištění po vyprázdnění, spláchnutí, vynesení a omytí močové lahve, podložní mísy či nádoby toaletní židle, vypuštění sáčku s močí, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

POSKYTNUTÍ STRAVY NEBO POMOC PŘI ZAJIŠTĚNÍ STRAVY:

  1. Zajištění stravy odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování

    Poskytovatel zajišťuje stravování hromadným dovozem teplého jídla od dodavatele do jídelny poskytovatele. Strava je určena k okamžité spotřebě. Více viz Garantovaná nabídka služby.

  2. Dovoz nebo donáška jídla

    Úkon obsahuje tyto činnosti: převzetí přepravních nádob, odchod, případně odjezd pro jídlo k dodavateli, převzetí jídla od dodavatele, donáška uživateli, případně dovoz k poskytovateli služby, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

  3. Pomoc při přípravě jídla a pití

    Úkon obsahuje tyto činnosti: pomoc při přípravě nádobí, při přípravě snídaně nebo svačiny, pomoc při přípravě teplých nebo studených nápojů, pomoc s vařením jednoduššího oběda či večeře, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

  4. Příprava a podání jídla a pití

    Úkon obsahuje tyto činnosti: příprava nádobí, jídelních příborů, jídla, teplých nebo studených nápojů, vaření teplých pokrmů, vkládání jídla a nápojů uživateli do úst, monitorování, že se uživatel najedl, napil, vzal si léky připravené rodinnými příslušníky příp. zdravotnickou agenturou, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

POMOC PŘI ZAJIŠTĚNÍ CHODU DOMÁCNOSTI:

  1. Běžný úklid a údržba domácnosti

    Úkon obsahuje tyto činnosti: mytí podlahových krytin, vysávání podlahových krytin, případně čalouněného nábytku, zametání podlahy, vyklepání předložek a přehozů, mytí povrchu nábytku, utírání prachu z nábytku, ometení pavučin, větrání, otření kuchyňské pracovní desky, umytí, osušení a úklid nádobí a elektrických přístrojů po přípravě jídla (např. mixeru, robotu), otření sporáku, varné desky, mikrovlnné trouby, omytí dřezu, úklid nakoupených potravin do spíže/ledničky, vynesení odpadků, mytí toalety, mytí koupelny, zalévání květin, převlékání a úprava lůžka, uložení prádla, balení či vybalování a ukládání osobních věcí uživatele na určené místo, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem, monitorování čistoty domácnosti vč. čistoty lůžka, vyřazení zkažených či prošlých potravin, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

  2. Pomoc při zajištění velkého úklidu domácnosti, například sezonního úklidu, úklidu po malování

    Úkon obsahuje činnosti: úkony běžného úklidu (trvající déle než 1,5 hod rozšířené o leštění nábytku, dveří, omytí obkladů, úklid skříní a kuchyňské linky zevnitř, omytí dekoračních předmětů a květin, sundání a pověšení záclon, mytí oken a okenních rámů, mytí konzol, parapetů, stropních svítidel, mytí balkonu, umytí sporáku, varné desky, mikrovlnné trouby, vytření lednice, odmražení mrazničky, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem, edukace neformálních pečujících.

  3. Donáška vody

    Úkon obsahuje činnosti: domluva na množství potřebné vody, převzetí nádob k donášce vody a monitorování jejich čistoty, cesta k cisterně/studni a zpět, umístění donesené vody v domácnosti uživatele, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

  4. Topení v kamnech včetně donášky a přípravy topiva, údržba topných zařízení

    Úkon obsahuje tyto činnosti: donáška paliva, tj. uhlí/dříví z jejich úložiště v rámci obydlí uživatele do bytu uživatele, vymetení popela z kamen, vynesení popela v kovové nádobě, zatopení, přikládání paliva, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

  5. Běžné nákupy do 7 kg a pochůzky

    Úkon obsahuje tyto činnosti: domluva obsahu nákupu, sepisování nákupního seznamu, seznamování se s nákupním seznamem a upřesňování jednotlivých položek, přebrání zálohy a nákupní tašky, domluva na předmětu, obsahu a místě zařizovaní záležitosti, případné převzetí/vyúčtování zálohy příp. platební karty, zápis výše zálohy/převzetí platební karty do sešitu, cesta na místo nákupu/potřebné místo a zpět, vyhledání požadovaného zboží v obchodě a jeho nákup, manipulace se zbožím a penězi/platební kartou u pokladny, přeložení zboží z nákupního košíku do tašky, zařízení požadované záležitosti či zjištění informací potřebných k zařízení záležitosti, včetně potřebného vyplnění formulářů a provedení úhrady, výběr z bankomatu, informování uživatele, domluvení požadované záležitosti osobně či telefonicky, monitorování, že jsou veškeré běžné záležitosti uživatele zařízeny (např. zaplacené složenky, včasné objednání k lékaři na pravidelnou kontrolu), donáška nákupu do obydlí uživatele, vyúčtování zálohy použité na nákup, případně ověření dostatečnosti zásob potravin, nápojů, léků a dalších v domácnosti potřebných věcí, výběr poštovní schránky, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

  6. Velký nákup, například týdenní nákup, nákup ošacení a nezbytného vybavení domácnosti

    Za velký nákup je považován nákup ošacení, nákup nezbytného vybavení domácnosti, dále nákup potravin a drogerie od 7 do 15 kg. Úkon obsahuje tyto činnosti: domluva na nákupu, vypracování nákupního seznamu, a upřesňování jednotlivých položek s uživatelem, převzetí zálohy, zápis výše zálohy do sešitu, nákupní tašky, cesta na místo nákupu, vyhledání požadovaného zboží a jeho nákup, manipulace se zbožím a penězi u pokladny, přeložení zboží z nákupního košíku do tašky (případně auta), donáška/přeprava nákupu do obydlí uživatele, vyúčtování zálohy na nákup, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

  7. Praní a žehlení osobního, ložního prádla, popřípadě jeho drobné opravy

    Úkon obsahuje tyto činnosti: zvážení prádla, popř. kvalifikovaný odhad jeho váhy, roztřídění prádla, vložení roztříděného prádla podle druhů do pračky, vložení prádla do pračky uživatele, vložení pracích prostředků, nastavení příslušného programu, spuštění pračky/sušičky, vyjmutí prádla z pračky/sušičky, věšení/sundávání prádla, ruční žehlení, složení prádla, drobná oprava prádla (např. přišití knoflíku, zašití švu), zjištění potřeby vyprat/vyžehlit prádlo, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

ZPROSTŘEDKOVÁNÍ KONTAKTU SE SPOLEČENSKÝM PROSTŘEDÍM:

  1. Doprovázení dětí do škol, školského zařízení, k lékaři a doprovázení zpět – neposkytujeme z důvodu jiné cílové skupiny.

  2. Doprovázení dospělých do školy, školského zařízení, zaměstnání, k lékaři, na orgány veřejné moci a instituce poskytující veřejné služby a doprovázení zpět

    Úkon obsahuje tyto činnosti: pomoc při přípravě potřebných dokladů, doprovod uživatele pečovatelkou tam i zpět,otevírání/odemykání nebo zavírání/zamykání dveří, jištění nebo přidržení uživatele při pohybu/chůzi, přidržení vozíku/chodítka/holí, ovládání výtahu, plošiny apod., pomoc při překonání bariéry, podpora při jednání (např. předkládání dokladů, úhrady plateb, vyplňování formulářů, vysvětlování sdělených informací, pokud jim uživatel neporozuměl), zjišťování a sdělování informací pro správný a bezpečný pohyb a orientaci uživatele (např. upozornění na schod), přistavení vozidla, usazení a připoutání uživatele do vozidla, přeprava uživatele, zaparkování vozidla, zakoupení parkovacího lístku, vysazení uživatele v cílovém místě, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

ZÁKLADNÍ SOCIÁLNÍ PORADENSTVÍ

Základní sociální poradenství se při poskytování sociálních služeb zajišťuje v rozsahu těchto úkonů:

  1. poskytnutí informace směřující k řešení nepříznivé sociální situace prostřednictvím sociální služby – pečovatelské služby

    Úkon obsahuje tyto činnosti: zjištění situace zájemce a její nepříznivosti, zjištění potřeb zájemce, zjištění dosud použitých zdrojů řešení nepříznivé situace vč. důvodů, pro které již na řešení situace nestačí, podání informací o poslání, cíli, zásadách, pravidlech poskytování služby, místě poskytování služby, okruhu osob a kapacitě služby, pomoc se sestavením osobního plánu a individuální plánování se zájemce/uživatelem služby.

  2. poskytnutí informace o možnostech výběru druhu sociálních služeb podle potřeb osob a o jiných formách pomoci, například o dávkách pomoci v hmotné nouzi a dávkách sociální péče

    Úkon obsahuje tyto činnosti: zjištění situace zájemce a její nepříznivosti, zjištění potřeb zájemce, zjištění dosud použitých zdrojů řešení nepříznivé situace vč. důvodů, pro které již na řešení situace nestačí, poskytnutí informací o navazujících službách a organizacích, které je poskytují vč. předání/zprostředkování kontaktů na ně (letáky, brožury), příp. předání/zprostředkování kontaktu na sociální odbor obce, poskytnutí informací o (nepojistných) dávkách, způsobu a místě jejich uplatnění, příp. předání formulářů a pomoc s jejich vyplněním, příp. předání kontaktu na příslušný úřad.

  3. poskytnutí informace o základních právech a povinnostech osoby, zejména
    v souvislosti s poskytováním sociálních služeb, a o možnostech využívání běžně dostupných zdrojů pro zabránění sociálního vyloučení a zabránění vzniku závislosti na sociální službě


    Úkon obsahuje tyto činnosti: seznámení zájemce (připomenutí uživateli) s právy a povinnostmi vyplývajícími ze smlouvy o poskytování pečovatelské služby, s ochranou osobních údajů, s možností podání stížnosti na kvalitu nebo způsob poskytování služby či na porušení zásad ochrany a zásad zpracování osobních údajů, předání informací o aktuálně konaných akcích pro zájemce/uživatele, předání kontaktu na kluby seniorů či jiné zájmové spolky, organizace poskytující volnočasové/pracovní aktivity příp. předání/zprostředkování kontaktu na sociální odborem obce.

  4. poskytnutí informace o možnostech podpory členů rodiny v případech, kdy se spolupodílejí na péči o osobu

    Úkon obsahuje tyto činnosti: poskytnutí informací a praktických rad o způsobech péče o osobu blízkou (jak provádět jednotlivé úkony), poskytnutí informace o službách a dávkách pro osobu blízkou vč. předání kontaktů, formulářů a pomoc s jejich vyplněním, poskytnutí informace o dávkách pro pečující osobu vč. předání kontaktů, formulářů a pomoc s jejich vyplněním příp. předání kontaktu na příslušný úřad, předání (digitální) příručky pro pečující, předání odkazu na web pro pečující.

 
Život Hradec Králové, o. p. s.
Cookies na webu:
Webové stránky mají pouze technická cookies k zajištění správné funkčnosti všech stránek.
V souladu s ustanovením § 89 odst. 1) zák. č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, tyto cookies nepodléhají schvalování ani zákazu.
Akceptuji