Garantovaná nabídka

GARANTOVANÁ NABÍDKA PEČOVATELSKÉ SLUŽBY

 

1       ÚČEL A OBLAST PLATNOSTI

 

  1. Tento vnitřní předpis definuje obsah Garantované nabídky sociální služby Pečovatelské služby určené pro veřejnost, respektive pro její část, která tento druh služby poptává
    a může ji využívat.

 

  1. Obsahem dokumentu je definování cíle, poslání a zásad při poskytování sociální služby veřejnosti. Současně dokument definuje místo poskytování, okruh osob, jimž je určena, její rozsah a časovou dostupnost. Informuje o druhu, formě a kapacitě sociální služby, její ceně a způsobu úhrad účtovaných za její poskytování.

 

  1. Tento dokument je srozumitelnou prezentací zákonem (z. č. 108/2006 Sb.,
    o sociálních službách ve znění pozdějších předpisů) a vyhláškou (vyhl. č. 505/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů) stanovených základních činností pečovatelské služby
    a standardů k jejich poskytování, které poskytovatel služby garantuje veřejnosti,
    a současně je závazným dokumentem pro všechny zaměstnance poskytovatele k naplňování těchto činností a standardů v deklarovaném obsahu a rozsahu.

 

  1. Zájemcům o službu bude obsah srozumitelně prezentován sociálními pracovníky poskytovatele vždy při sociálním šetření.

 

  1. Na požádání bude zájemci o službu text dokumentu k dispozici k propůjčení na přiměřenou dobu.

 

 

2       Garantované základní podmínky pro poskytování sociální služby PeČOVATELSKÁ SLUŽBA

 

2.1     POSLÁNÍ SLUŽBY

Posláním služby je zvýšení kvality života seniorů a občanů se zdravotním postižením, jejichž soběstačnost je z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení snížena.

 

2.2       CÍL SLUŽBY

Cílem služby je zajistit seniorům a občanům se zdravotním postižením v nepříznivé sociální situaci takovou podporu, která jim umožní zachovat si a rozvíjet v co nejvyšší míře důstojný život v jejich domácím prostředí. Uživatelé služby tak zůstanou součástí přirozeného místního společenství a nebudou omezeni v možnostech využívat místní instituce, které poskytují služby veřejnosti.

 

2.3       PRINCIPY poskytovÁNÍ služby

 

  • Při poskytování služby respektují zaměstnanci poskytovatele základní lidská práva uživatelů i jejich nároky vyplývající z dalších obecně závazných norem a pravidla občanského soužití.
  • Služba je poskytována podle osobních přání, zájmů a cílů všech uživatelů v jejich domácnostech.
  • Poskytovatel přizpůsobuje rozsah i způsob poskytování služby měnícím se potřebám
    uživatelů.
  • O potřebném rozsahu poskytované služby rozhodují uživatelé sami.
  • Zaměstnanci poskytovatele přijímají uživatele služby jako partnery a zákazníky.
  • Služba je poskytována zaměstnanci, kteří splňují kvalifikační i morální předpoklady pro výkon svých funkcí.

 

 

2.4       PRAVIDLA PŘI POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

 

Při poskytování pečovatelské služby zaměstnanci poskytovatele dodržují tato pravidla:

 

  • Služba je poskytována pouze na základě písemně uzavřené „Smlouvy o poskytování pečovatelské služby“ uzavřené mezi uživatelem služby a jejím poskytovatelem.

Uzavření smlouvy předchází sociální šetření, tj. setkání zástupce poskytovatele se zájemcem o službu v bydlišti zájemce, příp. ve zdravotnických či jiných zařízeních ve sjednaném čase.   

  • Služba je poskytována v domácím prostředí, tj. obydlí uživatelů, dle obsahu a rozsahu dohodnutého mezi uživatelem a poskytovatelem.
  • Služba je zpoplatněna dle aktuálního ceníku.
  • V průběhu poskytování služby dochází k jejímu hodnocení a případnou změnu potřeb oznámí uživatel nejlépe klíčovému pracovníkovi (sociálnímu pracovníkovi) nebo vedoucí, případně pečovatelce.
  • Každý uživatel má právo si stěžovat na kvalitu a způsob poskytování pečovatelské služby stejně jako na porušení zásad ochrany a zásad zpracování osobních údajů. Se způsobem řešení stížností je každý uživatel seznámen prostřednictvím formuláře, který je přílohou uzavřené smlouvy o poskytování pečovatelské služby.

 

 

2.5       Místo, OKRUH OSOB a kapacita PRO poskytování služby

 

Pečovatelská služba je terénní službou poskytovanou v domácím prostředí uživatelů, v domácnostech.

Okruhem osob se rozumí cílová skupina.

 

Služba je určena občanům města Hradec Králové a okolních obcí:

 

  • kteří jsou lehce, středně těžce, případně těžce závislí na pomoci jiné osoby
  • o které se nemohou zcela postarat příbuzní nebo jiné jim blízké osoby
  • kteří ještě nepotřebují nepřetržitou ústavní péči
  • kteří nechtějí žít v domově pro seniory
  • kteří netrpí infekčním onemocněním
  • kteří jsou v nepříznivé sociální situaci

 

Okruhem osob pro poskytování služby jsou senioři a osoby se zdravotním postižením

 

 

  1. a) osoby se zdravotním postižením ve věku 27 – 64 let
  2. b) mladší senioři ve věku                         65 – 80 let
  3. c) starší senioři ve věku nad                         80 let

 

Kapacita služby

 

Kapacita služby udává maximální počet uživatelů, kteří mohou být v daný časový úsek (rok, den) obslouženi dle smluvního ujednání. Garantovaná roční kapacita služby je 300 uživatelů, denní kapacita služby je 175 uživatelů.       
Stanovení kapacity služby je závislé na zajištění adekvátních technických podmínek
a adekvátního odborného personálního zajištění služby (pracovníci v sociálních službách - pečovatelky, sociální pracovníci, vedoucí projektu).          

Aktuální kapacitu služby se dozvíte v sídle poskytovatele v domě Harmonie I, nebo na uvedených telefonních číslech (viz 3.2.).

 

 

 

 

 

2.6       Úhrada za poskytované služby

 

2.6.1    Pravidla pro stanovení ceny služby

 

  1. Ceník základních úkonů pečovatelské služby je v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů a prováděcí vyhlášky č. 505/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

 

  1. Rozhodnutím statutárního orgánu poskytovatele služby je stanoven ceník základních úkonů s respektem k zákonnému limitu (viz výše odst. 1.):

 

 

  • Ceník kladních úkonů pečovatelské služby

Ceník ZÁkladních úkonů pečovatelské služby  platný od 1. 1. 2024

V souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
a prováděcí vyhlášky č. 505/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů stanovujeme ceny služby v níže uvedených základních úkonech takto:                   

  1. POMOC PŘI ZVLÁDÁNÍ BĚŽNÝCH ÚKONŮ O VLASTNÍ OSOBU

 

  • POMOC A PODPORA PŘI PODÁNÍ JÍDLA A PITÍ
  • POMOC PŘI OBLÉKÁNÍ A SVLÉKÁNÍ včetně speciálních pomůcek
  • POMOC PŘI PROSTOROVÉ ORIENTACI, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru
  • POMOC PŘI PŘESUNU NA LŮŽKO NEBO VOZÍK
  • hodina služby poskytnutá uživateli ve výše uvedených úkonech 152,- Kč       
  1. POMOC PŘI OSOBNÍ HYGIENĚ NEBO POSKYTNUTÍ PODMÍNEK PRO OSOBNÍ HYGIENU

 

1)   POMOC PŘI ÚKONECH OSOBNÍ HYGIENY

2)  POMOC PŘI ZÁKLADNÍ PÉČI O VLASY A NEHTY

  • POMOC PŘI POUŽITÍ WC

1 hodina služby poskytnutá uživateli ve výše uvedených úkonech                                                       152,- Kč

  1. c) POSKYTNUTÍ STRAVY NEBO POMOC PŘI ZAJIŠTĚNÍ STRAVY
  2. ZAJIŠTĚNÍ STRAVY odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování
  3. POMOC PŘI PŘÍPRAVĚ JÍDLA A PITÍ
  4. PŘÍPRAVA A PODÁNÍ JÍDLA A PITÍ

1 hodina služby poskytnutá uživateli ve výše uvedených úkonech                                                       152,- Kč

  1. DOVOZ NEBO DONÁŠKA JÍDLA (za jeden oběd)   30,-Kč   

  2. POMOC PŘI ZAJIŠTĚNÍ CHODU DOMÁCNOSTI

 

  1. BĚŽNÝ ÚKLID A ÚDRŽBA DOMÁCNOSTI
  2. POMOC PŘI ZAJIŠTĚNÍ VELKÉHO ÚKLIDU DOMÁCNOSTI

(sezónního úklidu, úklidu po malování, mytí oken, úklid společných prostor domu)

  1. DONÁŠKA VODY
  2. TOPENÍ V KAMNECH včetně donášky a přípravy topiva, údržba topných zařízení
  3. BĚŽNÉ NÁKUPY A POCHŮZKY
  • hodina služby poskytnutá uživateli ve výše uvedených úkonech 152,- Kč
  1. VELKÝ NÁKUP (cena za jeden nákup)

(např. týdenní nákup potravin, nákup ošacení a nezbytného vybavení domácnosti)                                         160,-Kč

  1. PRANÍ A ŽEHLENÍ LOŽNÍHO PRÁDLA, POPŘ. JEHO DROBNÉ OPRAVY
  2. PRANÍ A ŽEHLENÍ OSOBNÍHO PRÁDLA, POPŘ. JEHO DROBNÉ OPRAVY

Praní a žehlení prádla v prádelně poskytovatele                                                                                    90,- Kč/1 kg
Pouze žehlení prádla v prádelně poskytovatele                                                                                       70,- Kč/1 kg
Praní a žehlení prádla v domácnosti uživatele                                                                                        38,- Kč/1 kg
Pouze žehlení prádla v domácnosti uživatele                                                                                           38,- Kč/1 kg

 

  1. e) ZPROSTŘEDKOVÁNÍ KONTAKTU SE SPOLEČENSKÝM PROSTŘEDÍM
  2. doprovázení dětí do školy, školského zařízení, k lékaři a doprovázení zpět                                                   neposkytujeme z důvodu jiné cílové skupiny
  3. DOPROVÁZENÍ Dospělých do školy, školského zařízení, zaměstnání,

k lékaři, NA ORGÁNY VEŘEJNÉ MOCI A INSTITUCE POSKYTUJÍCÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY A DOPROVÁZENÍ ZPĚT

1 hodina služby poskytnutá uživateli ve výše uvedených úkonech                                                       152,- Kč

Základní poradenství u všech poskytovaných služeb je ZDARMA!

 

Telefonní kontakt: 495 514 344, 604 204 245 (sociální pracovník 1), 733 387 859 (sociální pracovník 2),  733 322 992 (vedoucí projektu)

 

  • Způsob úhrady

 

  • Veškeré úkony pečovatelské služby může uživatel hradit v hotovosti, bezhotovostním převodem z bankovního účtu nebo provést platbu kartou po obdržení výzvy poskytovatele k uhrazení služby, která bude obsahovat provedené úkony, jejich cenu a termín splatnosti.
    Částka uvedená ve výzvě je splatná nejpozději do 20. dne následujícího měsíce, přičemž poskytovatel může v ojedinělých případech k žádosti uživatele poskytnout i delší termín k zaplacení.
  • Při platbě v hotovosti plátce vždy bezprostředně obdrží doklad o provedení úhrady
    od pověřeného zaměstnance poskytovatele, který od něj peníze převzal.
  • Při platbě bankovním převodem uživatel, případně jeho zástupce, provede úhradu na bankovní účet poskytovatele služby, č. účtu 3367767359/0800 a uvede vždy variabilní symbol přidělený poskytovatelem.

 

 

3    Garantovaná nabídka sociální služby -PEČOVATELSKÉ SLUŽBY

 

3.1  OBSAH A ROZSAH SLUŽBY - Zákonem dané základní činnosti pEČOVATELSKÉ SLUŽBY a jejich aplikace V PRAXI

 

  1. pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu:
  2. Pomoc a podpora při podávání jídla a pití

Úkon obsahuje tyto činnosti: pomoc s přeložením jídla na talíř a nalitím nápojů,
s nachystáním příborů a nádobí, pomoc s vložením potravin/pití do úst uživatele, nabrání např. posledních soust na talíři, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem (např. přenášení hrnku s horkým čajem), monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

 

  1. Pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek

Úkon obsahuje tyto činnosti: pomoc při výběru oblečení podle počasí a účelu, příprava vhodného oblečení, monitorování správného vrstvení jednotlivých kusů oblečení, přidržení oděvu při samostatném oblékání uživatele nebo jeho kompletním oblečení či svlečení, pomoc při rozepínání knoflíků, zipů, odstranění/aplikace hygienických vložek nebo hygienických kalhotek, zavázání tkaniček, pomoc při nasazení nebo upnutí protézy, ortézy, monitorování čistoty oblečení, vložek či kalhotek na uživateli a upravenosti uživatele, čištění obuvi, monitorování dostatečnosti zásob čistého prádla v domácnosti uživatele, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

  1. Pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru

Úkon obsahuje tyto činnosti: sdělování informací a pokynů pro správný a bezpečný pohyb a orientaci v domácnosti uživatele – vysvětlení uživateli, kde se nachází, nasměrování uživatele správným směrem, upozornění na práh nebo schod, otevírání nebo zavírání dveří, použití schodolezu, doprovod uživatele na místo, které hledá, jištění nebo přidržení uživatele při pohybu/chůzi, překonání bariéry, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem (např. při výstupu z vany, přechodu přes práh), monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

 

Pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík

Úkon obsahuje tyto činnosti: polohování uživatele, přistavení/odstavení židle/ chodítka/vozíku, přesun uživatele k/na lůžko, vozík, chodítko, přidržení a odlehčení uživatele, pomoc uživateli se změnou jeho polohy na lůžku, křesle, židli atd., manipulace se zvedákem, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

 

  1. pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:
  2. Pomoc při úkonech osobní hygieny

Úkon obsahuje tyto činnosti: příprava a úklid všech k úkonu potřebných pomůcek
a prostředků, podsunutí/odstranění podložky pod ležícího uživatele, vložení/odstranění protiskluzové podložky, napuštění vany/nádoby na mytí, omytí celého těla, nepřeje-li si uživatel jinak (např. omýt intimní místa sám), polohování uživatele při mytí a osušování, holení, čištění zubů (klasickým kartáčkem, mezizubním kartáčkem, zubní nití)
a vypláchnutí úst, aplikace fixních gelů (na protézy), osušení těla, ošetření pokožky tělovým krémem či mastí, použití deodorantu, pomoc při vysmrkání, čištění uší, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem, monitorování čistoty a upravenosti uživatele, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

 

  1. Pomoc při základní péči o vlasy a nehty  
    Úkon obsahuje tyto činnosti: mytí, sušení a česání, aplikace tužidla, laku na vlasy, suchého šamponu včetně přípravy a úklidu všech pomůcek a prostředků k tomu potřebných (např. šampon, ručník, fén), monitorování čistoty a úpravy vlasů uživatele, natočení vlasů na natáčky, monitorování přiměřenosti správnosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.         
  2. Pomoc při použití WC        
    Úkon obsahuje tyto činnosti: pomoc při použití klosetu, pomoc při použití toaletní židle, podložní mísy nebo močové lahve, přesun uživatele k/na toaletní židli, pomoc se stažením prádla a odstraněním vložky nebo hygienických kalhotek, očištění po vyprázdnění, spláchnutí, vynesení a omytí močové lahve, podložní mísy či nádoby toaletní židle, vypuštění sáčku s močí, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.
  1. poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy:
  2. Zajištění stravy odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování
    Poskytovatel umožňuje uživatelům sníst si oběd v jídelně poskytovatele či si pro něj dojít s vlastním jídlonosičem. Hromadně dovezené jídlo sestává z jednoho druhu polévky, dále je na výběr ze třech druhů hlavního jídla. 
    Uživatelé si stravu na jednotlivé dny musí předem objednat.         
    Uživatelům stravujícím se v jídelně je oběd servírován ke stolu.   
  3. Dovoz nebo donáška jídla

Dovoz nebo donáška jídla se týká stravy zajištěné poskytovatelem.

Úkon obsahuje tyto činnosti: převzetí přepravních nádob,  odjezd pro jídlo ke smluvnímu dodavateli, převzetí jídla od dodavatele, donáška uživateli, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

 

  1. Pomoc při přípravě jídla a pití
    Úkon obsahuje tyto činnosti: pomoc při přípravě nádobí, při přípravě snídaně nebo svačiny, pomoc při přípravě teplých nebo studených nápojů, pomoc s vařením jednoduššího oběda či večeře, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.         

 

  1. Příprava a podání jídla a pití
    Úkon obsahuje tyto činnosti: příprava nádobí, jídelních příborů, jídla, teplých nebo studených nápojů, vaření teplých pokrmů, vkládání jídla a nápojů uživateli do úst, monitorování, že se uživatel najedl, napil, vzal si léky připravené rodinnými příslušníky příp. zdravotnickou agenturou, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.
  2. pomoc při zajištění chodu domácnosti:
  3. Běžný úklid a údržba domácnosti
    Úkon obsahuje tyto činnosti: mytí podlahových krytin, vysávání podlahových krytin, případně čalouněného nábytku, zametání podlahy, vyklepání předložek a přehozů, mytí povrchu nábytku, utírání prachu z nábytku, ometení pavučin, větrání, otření kuchyňské pracovní desky, umytí, osušení a úklid nádobí a elektrických přístrojů po přípravě jídla (např. mixeru, robotu), otření sporáku, varné desky, mikrovlnné trouby, omytí dřezu, úklid nakoupených potravin do spíže/ledničky, vynesení odpadků, mytí toalety, mytí koupelny, zalévání květin, převlékání a úprava lůžka, uložení prádla, balení či vybalování a ukládání osobních věcí uživatele na určené místo, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem, monitorování čistoty domácnosti vč. čistoty lůžka, vyřazení zkažených či prošlých potravin, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.       

  1. Pomoc při zajištění velkého úklidu domácnosti (např. sezónního úklidu, úklidu po malování)  -        
    Úkon obsahuje činnosti:
    úkony běžného úklidu (trvající déle než 1,5 hod) rozšířené
    o leštění nábytku, dveří, omytí obkladů, úklid skříní a kuchyňské linky zevnitř, omytí dekoračních předmětů a květin, sundání a pověšení záclon, mytí oken a okenních rámů, mytí konzol, parapetů, stropních svítidel, mytí balkonu, umytí sporáku, varné desky, mikrovlnné trouby, vytření lednice, odmražení mrazničky, úklid společných prostor, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem, edukace neformálních pečujících.        
  1. Donáška vody
    Úkon obsahuje činnosti: domluva na množství potřebné vody, převzetí nádob k donášce vody a monitorování jejich čistoty, cesta k cisterně/studni a zpět, umístění donesené vody v domácnosti uživatele, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.      

  2. Topení v kamnech včetně donášky a přípravy topiva, údržba topných zařízení
    Úkon obsahuje tyto činnosti: donáška paliva, tj. uhlí/dříví z jejich úložiště v rámci obydlí uživatele do bytu uživatele, vymetení popela z kamen, vynesení popela v kovové nádobě, zatopení, přikládání paliva, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

  3. Běžné nákupy a pochůzky
    Za běžný nákup je považován nákup do 7 kg.         
    Úkon obsahuje tyto činnosti: domluva obsahu nákupu, sepisování nákupního seznamu, seznamování se s nákupním seznamem a upřesňování jednotlivých položek, přebrání zálohy včetně zápisu zálohy a nákupní tašky, nakoupení hotového (teplého nebo studeného) jídla v restauraci, bufetu nebo prodejně, výběr poštovní schránky, domluva na předmětu, obsahu a místě zařizovaní záležitosti, případné převzetí/vyúčtování zálohy příp. platební karty, zápis výše zálohy/převzetí platební karty do sešitu, cesta na místo nákupu/potřebné místo a zpět, vyhledání požadovaného zboží v obchodě a jeho nákup, manipulace se zbožím a penězi/platební kartou u pokladny, přeložení zboží z nákupního košíku do tašky, donáška nákupu do obydlí uživatele, vyúčtování zálohy použité na nákup vč. zápisu výdajů a vrácené zálohy, případně ověření dostatečnosti zásob potravin, nápojů, léků a dalších v domácnosti potřebných věcí, výběr poštovní schránky, domluva na předmětu, obsahu a místě zařizovaní záležitosti, případné převzetí/vyúčtování zálohy příp. platební karty, zápis výše zálohy příp. převzetí platební karty do sešitu, cesta na určené/potřebné místo a zpět, přinesení předem objednaného a uhrazeného hotového (teplého nebo studeného) jídla z jídelny (př. školní), zařízení požadované záležitosti či zjištění informací potřebných k zařízení záležitosti, včetně potřebného vyplnění formulářů a provedení úhrady, výběr z bankomatu, informování uživatele, domluvení požadované záležitosti osobně či telefonicky, monitorování, že jsou veškeré běžné záležitosti uživatele zařízeny (např. zaplacené složenky, včasné objednání k lékaři na pravidelnou kontrolu), monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.       

  4. Velký nákup, například týdenní nákup, nákup ošacení a nezbytného vybavení domácnosti
    Za velký nákup je považován nákup od 7 do 15 kg.          
    Úkon obsahuje tyto činnosti: domluva na nákupu, vypracování nákupního seznamu,
    a upřesňování jednotlivých položek s uživatelem, převzetí zálohy, zápis výše zálohy do sešitu, nákupní tašky, cesta na místo nákupu, vyhledání požadovaného zboží a jeho nákup, manipulace se zbožím a penězi u pokladny, přeložení zboží z nákupního košíku do  tašky (případně auta), donáška/přeprava nákupu do obydlí uživatele, vyúčtování zálohy
    na nákup vč. zápisu do sešitu, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.       

  5. Praní a žehlení ložního a osobního prádla, popřípadě jeho drobné opravy
    Realizuje se v domácnosti uživatele nebo v sídle poskytovatele.
    Úkon obsahuje tyto činnosti: zvážení prádla, popř. kvalifikovaný odhad jeho váhy, roztřídění prádla, vložení roztříděného prádla podle druhů do pračky, vložení prádla do pračky uživatele, vložení pracích prostředků, nastavení příslušného programu, spuštění pračky/sušičky, vyjmutí prádla z pračky/sušičky, věšení/sundávání prádla, ruční žehlení, složení prádla, drobná oprava prádla (např. přišití knoflíku, zašití švu), zjištění potřeby vyprat/vyžehlit prádlo, monitorování přiměřenosti a bezpečnosti výkonu těchto činností uživatelem, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.
  6. zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
  7. 1. Doprovázení dospělých do školy, školského zařízení, zaměstnání, k lékaři, na orgány veřejné moci a instituce poskytující veřejné služby a doprovázení zpět
    Úkon obsahuje tyto činnosti: pomoc při přípravě potřebných dokladů, oblékání/svlékání svrchního oblečení, obouvání/zouvání venkovní obuvi nebo pomoc při tom, doprovod uživatele pečovatelkou tam i zpět, otevírání/odemykání nebo zavírání/zamykání dveří, jištění nebo přidržení uživatele při pohybu/chůzi, přidržení vozíku/chodítka/holí, ovládání výtahu, plošiny apod., pomoc při překonání bariéry, podpora při jednání (např. předkládání dokladů, úhrady plateb, vyplňování formulářů, vysvětlování sdělených informací, pokud jim uživatel neporozuměl), zjišťování a sdělování informací pro správný a bezpečný pohyb a orientaci uživatele (např. upozornění na schod), přistavení vozidla, usazení a připoutání uživatele do vozidla, přeprava uživatele, zaparkování vozidla, zakoupení parkovacího lístku, vysazení uživatele v cílovém místě, monitorování stavu uživatele a potřeby vykonat některou činnost, edukace neformálních pečujících.

 

 

3.2     Základní poradenství        

 

Základní sociální poradenství se při poskytování sociálních služeb zajišťuje v rozsahu těchto úkonů:

 

3.2.1       Poskytnutí informace směřujíc&

 
Život Hradec Králové, o. p. s.
Cookies na webu:
Webové stránky mají pouze technická cookies k zajištění správné funkčnosti všech stránek.
V souladu s ustanovením § 89 odst. 1) zák. č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, tyto cookies nepodléhají schvalování ani zákazu.
Akceptuji